torstai 1. syyskuuta 2016

Blogin kohtalo?

Moi pitkästä aikaa!




Jos joku on ihmetellyt, miksi tänne ei ole päässyt vähään aikaan, niin siihen on syynsä. Aloitin muutama viikko sitten psykologiharjoittelun, ja olen joutunut miettimään sen takia hieman tietosuojaan, yksityisyyteen ja ammattietiikkaan liittyviä asioita, myös blogiin liittyen. Teen töitä muun muassa syömishäiriöisten nuorten kanssa, joten ymmärrätte varmaan että on melko arveluttavaa jakaa julkisessa blogissa laihdutusvinkkejä ja kriiseillä omasta kropastaan, kun joku asiakas voi vaikka päätyä lukemaan niitä täältä. Vaikka mun hommat on todellakin terveellä pohjalla ja tarkoitus on nimenomaan ollut tsempata ihmisiä terveempiin valintoihin elämässä, niin ruokaan ja treeniin liittyy aina se vaara, että homma menee jollain tasolla överiksi. Kaikki ei välttämättä osaa liittää mun sepustuksia oikeaan kontekstiin, tai ymmärrä että mun ruokavalio sopii mulle, mutta ei välttämättä sulle. En siis halua ottaa riskiä siinä, että joku ottaa mallia täältä huonossa mielessä, tai ajattelee että miten mä voin toimia asiantuntijana kehonkuvan häiriöstä kärsivien parissa, jos mulla on taustaa laihduttamiseen liittyen. Itse koen kiinnostukseni näitä asioita kohtaan lähinnä vahvuutena tällä alalla ja tähän häiriöryhmään liittyen, mutta ymmärrän että joku voi nähdä asian toisella lailla. Siispä olen tässä pähkäillyt, että mitä ihmettä teen tämän blogin suhteen.






En missään nimessä haluaisi poistaa blogia, koska olen kirjoittanut tänne paljon juttuja sillä ajatuksella, että niistä voi jollekin olla joskus vaikka hyötyä. En myöskään haluaisi lopettaa kirjoittamista, koska haluaisin muun muassa tallentaa tänne kertomuksia kesän uskomattomista hääjuhlista ja kertoa matkasta. Toisaalta tän blogin suola on ollut pitkälti elämäntapamuutos, ruoka- ja treenijutut, ja erilaiset motivaatioon ja itseensä uskomiseen liittyvät aiheet. Ja ne on ne aiheet, mistä en oikein koe voivani tällä hetkellä kirjoittaa. Ainakaan samalla lailla omaan kokemukseen perustuen kuin ennen. ÄH!






Tein sellaisen kompromissin, että yritin piilottaa kaikki arveluttavimmat (ja samalla varmaan monen mielestä mielenkiintoisimmat :D) tekstit, ja jättää sellaiset joista en usko että voi olla haittaa, vaikka joku asiakas tai asiakkaan äiti tänne eksyisikin. En kuitenkaan ole ihan varma voinko jakaa näinkään paljoa itsestäni julkisesti, kun toimin tässä työssä. Täällä on kuitenkin edelleen tosi henkilökohtaisiakin asioita esillä. Ylipäätään mun tyyli kirjoittaa on niin avoin, että en osaa rajata itseäni tarpeeksi aiheiden ulkopuolelle. Silloin tästä häviää pointti, ja voin suosiolla lopettaa koko homman.






Kysyisinkin nyt teiltä apua! MITÄ MÄ TEEEEN??? Onko se ihan tosi huono idea että psykologi Tuulin nimellä hakemalla löytyy netistä treenivinkkejä ja ties mitä pohdintaa elämästä, joka ei perustu mihinkään, vaan on pahimman luokan keittiöpsykologiaa?




HELP, haleja!




Tuuli

3 kommenttia:

  1. En osaa ottaa kantaa blogin linjasta/jatkosta mutta mitä valitsetkaan tehdä niin kirjoitathan teidän häistä ja matkasta postaukset kuitenkin!^^

    VastaaPoista
  2. Älä vaan lopeta blogin kirjoittamista, voi olla ettei joku kestäisi sitäkään ❤

    VastaaPoista
  3. ÄLÄ LOPETA KAMU!! tmarre

    VastaaPoista